Vi ønsker flere med på laget

På kontoret jobbes det hardt for å legge til rette for et sterkt comeback i Eliteserien, og man er i full gang med jakten på nye samarbeidspartnere. Kanskje har nettopp du og din bedrift lyst til å være med på laget?

Høye ambisjoner

Det er tomt ute på det knallgrønne kunstgresset på SR-Bank Arena. Tomt og stille.

Kontrasten fra da Viking sikret seg opprykket 11.november, da jubelbrølet fra 16 000 mennesker ga omverden klar beskjed om at Viking é tebage, er enorm.

Men i det fjerne kan man likevel høre lyden av skravling – og ikke minst telefoner som kimer. Og går man opp trappene til administrasjonen, ja, så ser man fort at ikke alle i klubben har gått i dvale.

På Sport sitter Bjarne og teamet hans og planlegger neste sesong. Spillerjakt, treningskamper, alt som må til for at eliteseriecomebacket skal bli en suksess må planlegges ned til hver minste detalj. Og det er ingen tid å miste.

Lenger borte i gangen sitter noen andre som har det veldig travelt.

– Det er jo nå markedsavdelingen gjør den viktigste jobben de gjør hele året, nemlig å skaffe sponsorinntektene og selge sesongkort, sier Kjartan Salvesen, markedssjef i Viking. Han, Børge Moi Nilsen og Eirik Bjørnø er i full sving med å skaffe nye samarbeidspartnere, og ikke minst pleie forholdet til de eksisterende, og de kan forteller om “stor aktivitet” og at det går “steinbra”.

For eksempel så har reklameplassen på drakten aldri før vært utsolgt så tidlig som i år, og gutta forteller at det blir gjort to endringer sammenlignet med 2018-sesongen. De kan ikke si hvem som kommer inn helt ennå – bare at de er veldig fornøyde.

Viking satte i fjor (2018) rekord med hele 180 samarbeidspartnere. Til tross for dette er det ingen som hviler på laurbærene foran kommende sesong, og som gjengen på Sport ønsker også markedsavdelingen å ta nye steg.

– Målet nå er at vi skal bli størst i Norge med flest antall samarbeidspartnere, sier Børge Moi Nilsen og legger til at man da mest sannsynlig må bikke 210.

– Det har vi veldig tro på at vi skal klare, sier han.

Vi drar på tur

Viking gjør mye for sine samarbeidspartnere. Og gjennom en sesong får man muligheten til å delta på flere ulike sosiale arrangement, slik at man skal kunne bygge relasjoner innad i nettverket. Det viktigste, og der man gjerne treffer hverandre oftest, er på kampdag – før, under og etter match.

SR-Bank Arena er utstyrt med to etasjer for VIP-gjester. I tredje etasje finner man den store salen som kalles Store øyeblikk, hvor drøsen går sin gang på kryss og tvers av border. Under middagen hender det også at tidligere spillere eller trenere som er til stedet tar ordet og serverer en anekdote eller to. I etasjen over finner man losjene.

Markedsavdelingen kan også fortelle at de har en stor nyhet på lur i fjerde etasje, noe som er rettet mot publikum og som de har veldig tro på. Stort mer enn det, og at de ser frem til å kunne fortelle mer, vil de likevel ikke røpe før i januar.

Det de derimot vil snakke om, er seilskuter.

– Jeg har hatt en drøm i mange år, sier Børge Moi Nilsen med stor innlevelse, før han greier ut om Cutty Sark, 25 varmegrader og solsteik i Vågen, og hvordan han forelsket seg i de praktfulle seilskutene som gjestet byen for en del år tilbake. Han forklarer at fascinasjonen oppsto umiddelbart, og nærmest på nerdete vis gikk han rundt og betraktet skutene som lå til havn midt i Stavanger sentrum.

Interessen forsvant ikke, og noen år senere fikk han ideen om å leie en slik skute for å ta med samarbeidspartnere på tur. Og nå skjer det!

For Viking har i samarbeid med Bouvet like så greit leid den største av dem alle, Statsraad Lehmkuhl, og i sommer blir det tur.

SL1
Statsraad Lehmkuhl i all sin prakt. Foto: Fra skipets hjemmeside

– Det vil være 120 mann som får lov til å være mannskap og som skal seile fra Bergen og overnatte om bord. Så skal vi være 230 mann som går om bord i Vågen, hvor vi skal videre inn i Ryfylke og ha det kjempekjekt sammen, sier en engasjert Moi Nilsen og legger til at de tror dette kan være en litt annerledes opplevelse som folk kun får i nettverket i Viking.

Han lover reker, krabbe, trekkspill og god stemning, og går langt i å garantere fint vær (!). Det venter også en overraskelse når folk mønstrer på. Men den er forbeholdt de som blir med.

Som om ikke det var nok har markedsavdelingen også planlagt fellestur til Kroatia. Der vil det være faglig innhold, teambuilding og mye annet kjekt som legger til rette for at folk skal kose seg og bli sammensveiset.

Med andre ord er det mange gode grunner til å bli en del av Viking-familien.

Lyst å være med?

Som nevnt innledningsvis ønsker Viking å bli størst på dette området. Og for å bli størst trenger vi nettopp deg!

Synes du at det høres interessant ut og kunne tenkt deg å bli samarbeidspartner, er det bare å ta kontakt med markedsavdelingen.

– Vi trenger alle som vil. Så det hadde vært kjempekjekt om alle de vi ikke vet hvor er og som vi ikke allerede har kontakt med tok kontakt med oss i Viking. Så kan de i hvert fall få presentert det vi holder på med. Og så kan de få et tilbud som de kan se på og finne ut om det er interessant å være med i Viking-familien. Alle er hjertelig velkomne, og inngangsbilletten for å være sponsor i Viking er lav, sier Kjartan Salvesen.

Noe av det du får som samarbeidspartner er:

  • VIP-tilgang til alle Vikings hjemmekamper
  • Forkjøpsrett på lik linje med sesongkortholdere (cupfinale, konserter etc.)
  • Årlig tur til utlandet
  • Ulike arrangement som blant annet kick off, frokostmøter, osv.
  • Tilgang til sponsornettverket
  • Mye moro

Kontakt:

Børge Moi Nilsen
Telefon: 98 28 09 59
Epost: [email protected]

Kjartan Salvesen
Telefon: 97 11 11 11
Epost: [email protected]

Eirik Bjørnø
Telefon: 98 00 00 01
Epost: [email protected]

 Vi gleder oss til å høre fra deg.
170A4952
Foto: Sander Selsvik Jacobsen
Annonse fra Eliteserien: