Coop blir hovedsponsor for Eliteserien i fotball

- Med sin eierform deler Coop og fotball-Norge verdier som ansvar, lagånd og samhold. Og på samme måte som fotball, er Coop en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes tettere bånd mellom bredde og topp, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland.

- Coop er eid av våre kunder og vi er opptatt av å støtte de idrettene som engasjerer befolkningen. Målet er å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet, og alle som har lyst til å få mer aktivitet i hverdagen. Fotball er folkesport nummer én for både stor og små, og vi er stolte av å være med å utvikle norsk bredde- og toppfotball i årene som kommer, sier konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA.

Over 374.000 store og små spiller på landets 30.412 fotballag. 130.000 foreldre, frivillige, trener og ledere bidrar fra sidelinjen. Lagene i den øverste ligaen samler i overkant av 1,6 millioner tilskuere i løpet av en sesong. I tillegg kommer alle de som følger sitt favorittlag via TV, nett eller i andre kanaler.

- Fotball er ikke bare viktig for den lokale tilhørigheten, men idretten gjør også en enormt viktig jobb med inkludering av barn og ungdom. Coop heier på alle, og har i mange år vært en viktig støttespiller for fotball-Norge. Blant annet har vi delt ut drakter til tusenvis av fotballag og vært sentral sponsor i store og små sportsarrangement. Mange av profilene i Eliteserien, som i dag er viktige forbilder for yngre spillere, har derfor trolig spilt med Coop på ryggen også i startgropen av sin idrettskarriere, sier Stokke.

Sponsoravtalen er 3-årig med opsjon på ytterligere to år, og innebærer at Coop går inn som hovedsponsor for Eliteserien, samt samarbeidspartner til Norsk Toppfotball og delpartner til OBOS-ligaen.

Gjennom sponsoravtalen vil Coop gjøre det enklere for enda flere å oppleve sine forbilder på stadioen.

- Coop tilbyr sine medeiere attraktive fordeler og en viktig del av avtalen er å utvide med attraktive rabatter på billetter. Detaljene rundt dette jobber vi med, men målet er å gjøre fotballen enda mer tilgjengelig for alle våre kunder. Vi skal også jobbe videre med ulike prosjekter som styrker breddeidretten, sier Stokke.

Coop har stor respekt for klubbenes eksisterende samarbeidspartnere. Derfor vil OBS Bygg bli frontet der klubben har en samarbeidspartner som er i konkurranse med Coop.

Norsk Toppfotball sier at avtalen med Coop vil få stor betydning for båndet mellom bredden og toppen i norsk fotball.

Annonse: